środa, 26 lutego 2014

Makaronowa wariacja kompozycyjna z cukinią

Dania na szybko to moja specjalność - tyle trwa przygotowanie, ile trwa gotowanie makaronu, w tym czasie krojenie warzyw, mieszanie i gotowe! ;)
Dlatego i tym razem wariacja makaronowa w kompozycji z cukinią, jajkami na twardo i orzechami włoskimi.

Składniki: makaron orkiszowy, mała cukinia, dwa jajka, garść orzechów włoskich, oliwa z oliwek, ser kozi, świeża bazylia, ząbek czosnku, pieprz.

Makaron ugotować według opisu na opakowaniu (u mnie trwało to ok. 7 minut), w tym czasie ugotować jajka na twardo (ja gotuję 7-8 minut, aby żółtko było idealne według moich potrzeb). Cukinię pokrojoną w grube plastry podsmażyć na oliwie z oliwek (koniecznie krótko, nie można długo smażyć na oliwie), aby lekko się zrumieniły i zmiękły. Orzechy pokroić na drobne kawałki, ser zetrzeć na tarce, a ząbek czosnku zmiażdżyć. Po ugotowaniu jajek pokroić je na kawałki.
Wszystkie składniki wymieszać, poszarpać do środka bazylię, polać oliwą, wymieszać z makaronem i dodać pieprzu. Na sam koniec posypać serem.


Przygotowanie trwało na prawdę tyle, ile gotował się makaron i jajka. Ja już chyba mam w tym wprawę, ale polecam, oszczędność czasu jest jedną z ważniejszych rzeczy w kuchni, jeśli tylko jest możliwa przy wykonywaniu posiłku ;)

3 komentarze:

  1. przepysznie wyglądają te wariacje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fantastyczna propozycja. Niedawno wróciłam ze Sri Lanki tyle tam pysznego jedzenia próbowałam, że teraz ciężko mi wrócić do normalności

    OdpowiedzUsuń
  3. Classic Stainless Steel T-Shirt | Titsanium-ART
    Classic titanium necklace mens Stainless Steel T-Shirt · titanium vs steel Classic ray ban titanium T-Shirt · nano titanium Classic T-Shirt · Classic T-Shirt · Classic edge titanium T-Shirt · Classic T-Shirt.

    OdpowiedzUsuń