czwartek, 21 marca 2013

Koktajl "Owocowo-kefirowy wir"

Poniższy koktajl powstał przypadkiem. Przypadkiem przypomniałam sobie, że mam w zamrażarce banana. Tak, zamroziłam banana, który jakiś czas temu zaczął czernieć i z całą pewnością nie nadawał się do zjedzenia, chyba, że w postaci ciapaji. Dlatego, żeby nie marnować owocu, zamroziłam go. I tak doczekał on swojej kolejki, ujrzał światło dzienne poza ścianami lodówki i wpadł w wir. Owocowo-kefirowy wir.

Składniki: zamrożony banan, kefir, mrożone owoce - jagody i maliny, cukier trzcinowy.

Banana pokroić, wymieszać z kefirem, mrożonymi owocami i lekko posłodzić (nie za bardzo, bo banan tak dojrzały, jak ja go zamroziłam sam w sobie jest słodki). Wszystko razem zmiksować.



Powstanie tego koktajlu ma dwie przyczyny: pierwszą jest ochota zrobienia czegoś na szybko, drugą zaś straszna potrzeba wiosny, lata i tego typu koktajli. Już nie mogę doczekać się pojawienia świeżych truskawek, aby z nich przygotowywać takie smakołyki!
Poza tym taki koktajl w dużej ilości i z odpowiednio dobranymi składnikami może świetnie zastąpić obiad w upały - wbrew pozorom jest bardzo syty, a jeśli doda się mało cukru, dużo bogatych w witaminy owoców, to tylko opijać się takimi pysznościami! Chcę już lato!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz