poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Koktajle owocowe na siedem dni tygodnia

Uwaga, uwaga, postanowiłam wreszcie opublikować mój projekt z zeszłego tygodnia. Ponieważ miałam mały remont przedpokoju, ciężko było mi się dostać przez tydzień do komputera, ale aparat był bardziej mobilny i wszystko co trzeba udokumentował!
A więc... przedstawiam mój projekt siedmiu koktajli na siedem dni tygodnia! Każdy zrobiony na kefirze i miodzie wielokwiatowym, aby były jeszcze lepsze i zdrowsze...

No i zasada przy wszystkich koktajlach jest prosta - składniki umyć, pokroić, wszystkie razem zmiksować ;)
A żeby były lepsze na upalne dni, wystarczy trzymać owoce w lodówce, myć w zimnej wodzie i szybko miksować ;)


1) Koktajl poniedziałkowy.
Składniki: banan, garść borówek amerykańskich, 1,5 szklanki kefiru, 2 łyżki miodu, 1 łyżka musu malinowego ( w moim wypadku mus ręcznej roboty mojej mamy).




2) Koktajl wtorkowy.
Składniki: 1,5 szklanki kefiru, banan, brzoskwinia, garść malin, 1 łyżka miodu, 2 listki mięty.




3) Koktajl środowy.
Składniki: kiwi, jabłko papierówka, garść jagód, 1,5 szklanki kefiru, 1,5 łyżki miodu, 4 listki mięty, łyżeczka zarodków pszennych.




4) Koktajl czwartkowy.
Składniki: 1,5 szklanki kefiru, 1,5 łyżki miodu, garść jagód, garść malin, 3 śliwki, 1 listek mięty, trochę soku z wyciśniętej cytryny.




5) Koktajl piątkowy.
Składniki: 1,5 szklanki kefiru, 1 łyżka miodu, banan, mango, 4,5 łyżki mleczka kokosowego.




6) Koktajl sobotni.
Składniki: 1 szklanka kefiru, 1 łyżka miodu, 4 morele, 4 łyżki mleczka kokosowego, banan, 1/3 ananasa (mój był średniej wielkości), 3 listki mięty.




7) Koktajl niedzielny.
Składniki: 2 szklanki kefiru, 1,5 łyżki miodu, banan, 2 kiwi, duża garść ananasa (pokrojonego w kostki), mała gruszka.



Oczywiście ilość miodu dodanego do koktajlu zależy od upodobań i tego, jak bardzo dojrzałe są owoce. To tylko moja propozycja koktajli. Chociaż powstało ich więcej niż siedem, bo co najmniej z dziesięć do czternastu... już nie pamiętam...
Jeśli ktoś ma swoje propozycje, to czekam na linki w komentarzach, chętnie zobaczę i spróbuję :)

Smacznego owocowego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz