wtorek, 19 listopada 2013

Ciasto waniliowe z brzoskwiniami

Jeszcze miesiąc temu robiłam ciasto z brzoskwiniami - oczywiście zapomniałam wstawić go tutaj. Dlatego też nadrabiam zaległości i przedstawiam waniliowe ciasto z brzoskwiniami.

Składniki: mąka orkiszowa, mąka żytnia, cukier waniliowy, wanilia, cukier trzcinowy, masło, jajko, kefir, soda oczyszczona, brzoskwinie, cukier puder trzcinowy.

Połączyć mąkę orkiszową i żytnią, dodać trochę cukru trzcinowego (nie za dużo!), cukru waniliowego (trochę więcej) oraz wanilii (wysuszonej - w proszku albo z laski wanilii) i małą ilość sody. Wymieszać. Dodać roztopione masło, ale w niewielkiej ilości. Dodać jajko, wymieszać. Uzupełnić kefirem, aby masa była wystarczająco nawilżona - lejąca, ale nie przelewająca się ;)
Jak zawsze składniki na oko (oko to moja miarka od paru dobrych miesięcy, zarówno w gotowaniu, jak i w pieczeniu).
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Wylać na nią ciasto, pokryć umytymi i pokrojonymi kawałkami brzoskwiń. Piec w piekarniku rozgrzanym do około 170 stopni, przez około 15-20 minut, trzeba sprawdzać czy jest dobre, aby nie spalić, ale żeby ciasto było mokre.
Po wystudzeniu obsypać cukrem pudrem (nie za dużo).


6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Jest równie smaczne, jak wygląda, więc serdecznie polecam przepis ;)

      Usuń
  2. wygląda mniam :) ale bez składników dokładnie, to nie powtórzę :) choćbym chciała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście składników chyba nie za dużo ;) Ja większość miałam w kuchennych szafkach, brzoskwinie stały się motywatorem do wyciągnięcia reszty składników - polecam spróbować zrobić, jak coś, to chętnie zobaczę efekty pracy, bo niestety nie skosztuję ;)
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  3. wygląda przepysznie, moje ślinianki zaczęły właśnie pracować ze zdwojoną mocą :)

    OdpowiedzUsuń